
Latviešu valoda 8. klasei. Mācību grāmata
ISBN: 978-9984-11-683-92026
Autores: Zenta Anspoka, Egina Birzgale, Līga Sudare un Inga Zemīte
Plānotais izdošanas laiks - 2026. gada oktobris
Komplektizdevums “Latviešu valoda 8. klasei” ir izdevuma “Latviešu valoda 7.–9. klasei” otrā grāmata.
Komplektizdevumu 8. klasei veido poligrāfiski izdota mācību grāmata, ko papildina mācību burtnīca vai digitālas darba lapas platformā www.soma.lv
Digitāli tiek piedāvāta arī programma, tematiskais plāns un tematu nobeiguma pārbaudes darbi ar vērtēšanas kritērijiem un snieguma līmeņu aprakstiem (skolēnam un skolotājam paredzētas darba lapas), kā arī mācību teorija un uzdevumi viedgrāmatā platformā www.soma.lv.
Komplektizdevums veidots atbilstoši valsts pamatizglītības standartam (Ministru kabineta 2018. gada 27. novembra noteikumiem Nr.747 “Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem”), un tas nodrošina sasniedzamo rezultātu pēctecību ar izglītības uzņēmumā “Lielvārds” jau izdotajiem mācību līdzekļiem "Latviešu valoda 5.—6. klasei."
Komplekts veidots, ievērojot vispārīgās didaktikas pamatprincipus, īpaši akcentējot sistēmiskumu, zinātniskumu un latviešu valodas jomas mācību satura metodiku.
Sistēmiskuma princips mācību grāmatā iestrādāts satura izvēlē un izklāsta pieejā. Saturs organizēts šādos lielajos tematos: “Valodas funkcijas. Dialogruna. Diskusija” (tematā iekļauts atkārtojums par iepriekš mācītajiem pieturzīmju lietošanas gadījumiem); ”Teikuma locekļi un savrupinājumi” (iepazīstināšana ar teikuma locekļiem un pieturzīmju lietošanu dažādu savrupinājumu atdalīšanai); “Sarežģītākie pieturzīmju lietošanas gadījumi teikumā” (divdabja teiciens, iespraudumi un paskaidrojošās vārdu grupas); “Literārā valoda un dialekti”, “Valoda un likums”, “Monologruna” (kā veiksmīgi uzstāties).
Katrs lielais temats ir sadalīts apakštematos, kas paredzēti 1–2 stundām un formulēti kā jautājumi, piemēram, Kā cilvēki pauž emocijas? Kā pārliecināt? Kādus teikumus izmanto pamatošanai, cēloņu un seku atklāšanai? Kā teikumā atdalīt divdabja teicienu? Kā jēgpilni diskutēt?, Kā gatavoties publiskajai runai? Katram apakštematam ir paredzēti praktiski uzdevumi darba lapā, lai skolēni varētu strādāt ar dažāda veida tekstiem.
Stundas (vai dubultstundas) ir veidotas, ievērojot produktīvas stundas elementus – stundu sāk ar ierosināšanas uzdevumu un iepriekšējo zināšanu aktualizēšanu, tad veic uzdevumus, kuros iegūst jaunu informāciju, ko lieto gan kopīgi skolotāja vadībā, gan individuāli. Mācību uzdevumi veidoti dažādiem izziņas līmeņiem, ievērojot pakāpenību (no vienkāršākā uz sarežģītu). Stundas nobeigumā mācību grāmatā vai darba lapās ir ietverti zināšanu un prasmju pārneses uzdevumi, kā arī pašvadītas mācīšanās uzdevumi, tajā skaitā domāšanai par savu mācīšanos (ko darīju, kā darīju, kāpēc tā darīju, kas man sanāca) un citu caurviju prasmju nostiprināšanai, lai mācītos iedziļināties un veicinātu skolēnu kognitīvās un metakognitīvās spējās un lietpratību.
Platformā www.soma.lv mācību grāmata tiks iekļauta digitālā formātā, lai skolotājs var demonstrēt nepieciešamo atvērumu, palielināt tekstus un attēlus, veikt pasvītrojumus, izcelt nepieciešamo informāciju u. tml.
- Saistītie produkti