
Latviešu valoda 2. klasei. Mācību grāmata. Pirmā daļa
ISBN: 978-9984-11-663-12026
Izdevuma autore Zenta Anspoka.
Plānotais izdošanas laiks – 2026. gada marts.
Jauno komplektizdevumu “Latviešu valoda 2. klasei” veido skolēniem un skolotājiem paredzēti materiāli. Skolēnam – mācību grāmata divās daļās, mācību burtnīca divās daļās un digitālie materiāli. Skolotājam – Skolotāja grāmata, tematiskais plāns, diagnostikas darbi un pārbaudes darbi atbilstoši MK noteikumiem par skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanas sistēmu un VIAA izstrādātajiem noteikumiem par ierakstiem liecībās. Līdz 2026. gada rudenim materiāli pakāpeniski tiks ievietoti platformā www.soma.lv
Komplektizdevumā tiek piedāvāts mūsdienu sākumskolēniem atbilstošs un metodoloģiski pamatots mācību saturs jēgpilnai zināšanu apguvei. Grāmatu un burtnīcas saturs ir sakārtots atbilstoši pedagoģijas un valodas didaktikas teorijām, kam plašs skaidrojums ir iekļauts Skolotāja grāmatas pirmajā daļā. Komplektizdevumam ir pievienota programma, kurā, līdzīgi kā Skola2030 programmas paraugā, ir seši lielie temati:
“Mana un mūsu valoda – latviešu valoda” (“Manas ģimenes, pilsētas, novada valodu pasaulē”),
“Sapņo un dari!” (“Fantāzijas pasaulē”),
“No tumsas uz gaismu” (“Prieka un joku pasaulē”),
“Metos jaunos darbos” (“Piedzīvojumu pasaulē”),
“Kas gudrs, tam padoms” (“Izgudrojumu un atklājumu pasaulē”),
“Notikums aiz notikuma” (“Dažādu notikumu pasaulē”).
Katrs lielais temats ir precizēts nedēļas tematos, savukārt tie – stundu apakštematos. Nedēļā ir paredzētas sešas mācību stundas, viens grāmatas atvērums ir domāts vienai vai divām stundām, tas ir norādīts tematiskajā plānā, kur var atrast arī katras stundas plānoto sasniedzamo rezultātu.
Mācību stundu saturs modelēts, iekļaujot visus produktīvas stundas posmus — aktualizāciju (Sāc!), mācīšanos (Mācies!), atgriezenisko saiti un vērtēšanu (Ko iemācījies?). Rokas sīkās motorikas attīstīšanai, rakstītprasmes apgūšanai un nostiprināšanai mācību burtnīcā iekļauti atbilstoši vingrinājumi (Vingrinies!).
Rēķinoties ar izteikti neviendabīgu skolēnu lasītprasmi un rakstītprasmi, uzdevumi jaunajos izdevumos veidoti diferencēti.
Pirmās un otrās daļas beigās skolēniem saprotamā, vienkāršā valodā ir doti vērtēšanas kritēriji „Vērtē sevi!“, kuros ir iekļauts STAP dalījums klausītiesprasmes, runātprasmes, lasītprasmes un rakstītprasmes vērtēšanai.
Daudz domāts par skolotāja laika un resursu taupīšanu, tāpēc līdzās programmai un teorētiskajam pamatojumam Skolotāja grāmatā ir iekļauti arī metodiskie komentāri un papildu idejas darbam.
- Saistītie produkti